Tänä keväänä kävi kummasti. Juuri kun olin suunnitellut asiakkaan kanssa kampanjan, jonka osana ”rekryttiin kuolemaa”, kuolema tulikin kuumottamaan yhteiskuntaamme ja valtiotovereita täysin tilaamatta. Toistaiseksi jäi tämä kampanja.
Vaikka korona on kamalan vakava asia, näen kuitenkin sen seurauksena syntyneen hyvän puolen: rauhallisen kiireettömyyden kannalta korona on ainoastaan mahdollisuus.
On hyvä asia, että kerrankin päästään karkaamaan jatkuvalta kiireeltä. Voi pysähtyä, kehittyä ja nousta vanhoista pölyistä – niin ihmisinä kuin brändeinä. Jos korona ei tapa, se todella vahvistaa.
Nyt on aikaa keskittyä tekemään asiat kunnolla. Nyt on aikaa panostaa laatuun: ei tehdä karvalakkisia viritelmiä vaan parhaita mahdollisia versioita. Myllerryksen viidakossa vahvimmat ja viisaimmat selviytyvät. Nyt on aikaa hioa timanttia. Nyt on aikaa kruunupäisille ideoille.
Omintakeinen persoona ja erottuvat tarinat ovat hyvä syy olemassaololle. Tehdäänkö tahollesi erottuva brändi- tai muu konsepti, jolla on merkitystä muuttuvassa maailmassa? Kustannustehokas ja hyvin taipuisa Konseptiguru on monelle paras kumppani tällaisina aikoina.
Nyt onkin aikaa keskittyä myös suhteisiin. Nyt on mahdollisuus etsiä uusia kumppaneita. Tai nyt on mahdollisuus opetella viestimään. Luuri käteen – sanon itsellenikin! Viimeistään nyt on suomalaisilla aika opetella pyytämään apua ja yhteisöllisyyttä.
Toivottavasti tämä aika myös opettaa meitä. Toivottavasti me maailman ihmiset osaamme toimia jatkossa järkevämmin; maailman luontoa arvostaen ja kuunnellen. Pallo pyörii ja hakee tasapainoa koko ajan. Uskon – että kuten brändäyksessä on tapahduttava – myös täällä maapallolla kaikki tapahtuu syystä. Everything that happens, happens for a reason.
Mutta kyllä me täällä lutviinnutaan. Kuten Bob Marley tuumi; kaikki pienet asiatkin tulevat olemaan ok. Nauttikaapa siis keväisestä linnunlaulusta!
Konseptigurun idearetriitti etänä – kysy sinulle sopiva tarjous.